חברות בנייה בצפון

חברות בנייה בצפון עומדות בפני אתגרים לא פשוטים

תחום הבניין בישראל עבר בשנים האחרונות תהפוכה של ממש. עד לפני מספר שנים, התחום כולו היה שרוי בקיפאון כמעט מוחלט. מצב זה הוביל לירידה בכמות התחלות הבנייה. כיום, בשל מלחמת משרד האוצר והשיכון במשבר הדיור, חברות בנייה עומדות בפני אתגר חדש – לתת מענה לכלל הלקוחות הרלוונטיים. הן צריכות לתת שירות למגוון עצום של פרויקטים ולקוחות, כאשר התמחות במגורים לרוב איננה מספקת. בשונה מחברת בנייה במרכז, חברות בנייה בצפון חייבות להתמודד עם ריחוק גיאוגרפי בין מוקדי הפעילות שלהן. לזה מתווסף נפח פעילות שמחייב היכרות עם מגוון סוגי בנייה. נוסף על כך, אופי הבנייה הכפרי בצפון הארץ מחייב חברות בנייה להיות גמישות לעבודה ישירות מול לקוחות הקצה ולא אל מול חברות נדל"ן גדולות ובעלות ניסיון.

מדוע קשה למצוא חברת בנייה בצפון

לקוחות המחפשים חברות בנייה בצפון נתקלים לעיתים במציאות רווית קשיים. קשיים אלו נובעים ממספר גורמים עיקריים. גורמים אלו כוללים בין השאר:

  • תחרות מול מרכז הארץ: חברות בנייה בצפון עשויות להתפתות להעביר את מרכז פעילותן דרומה. לכן, לקוחות המחפשים שירותי בנייה עשויים למצוא את עצמם נדרשים לשלם סכומים גדולים. מצב זה מקשה על מתן הצעות שיפתו את חברות הבנייה לעבוד אצלם.
  • ריבוי הפרויקטים: קושי נוסף נוסע מהבנייה הרבה שמתבצעת בעידוד הממשלה באזורי הביקוש. תכניות כגון מחיר למשתכן שואבות כמות אדירה של קבלנים וחברות בנייה. זה הופך את הפריפריה בכלל והצפון בפרט לחסרי נותני שירות.
  • ריחוק גיאוגרפי: צפון הארץ הוא אזור גדול. הגודל והריחוק בין הישובים השונים, מקשה הן על חברות הבנייה והן על התושבים. כך, על קבלן שרוצה לתת מענה למספר לקוחות בישובים שונים לשנע כלים כבדים כוח אדם וחומרי בניין על פני עשרות ואף מאות קילומטרים. כתוצאה מכך, עלויות הפרויקטים מאמירות, וקשה מאוד למצוא קבלן או חברת בנייה קרובים שירצו לתת מענה לפרויקט בנייה.
  • ניהול מפוצל: העובדה שחלק גדול מהשטחים בצפון הארץ מנוהלים על ידי בעלי קרקעות פרטיים מקשה על פיתוי של חברות הבנייה. גם אם מדובר בפרויקטים מסיבים ורווחיים במיוחד כפי שקורה במרכז הארץ. חברות הנדל"ן הגדולות אינן שותפות לרוב בהקמת הפרויקטים. בסופו של דבר, ללקוח הפרטי קשה בהרבה לשכנע ולאתר חברות בנייה רלוונטיות.

חשוב לבחור בחברה שתיתן מעטפת שלמה

בחירה בחברת בנייה היא בחירה בעלת משמעות רבה, לכן חשוב שתבחרו נכון. איכות הבנייה תלויה לחלוטין במקצועיות של העובדים בשטח: ממנהל העבודה ועד הפועל הזוטר ביותר. כדי שתוכלו להבטיח לעצמכם פרויקט שיתבצע בצורה מושלמת, חשוב לבחור בחברות בנייה בצפון שיכולות לתת מעטפת שלמה. קבוצת י.בנאי אחזקות מעניקה לכם מעטפת מקצועית הכוללת מענה גם לבניית היסודות, גם לריצוף וגם לתשתיות ולגימור הסופי. רק כך תוכלו להיות בטוחים שהעבודה מתבצעת בצורה הטובה ביותר.